Bibliotek»Digitala verktyg»Kommunikation & samarbete

Kurser för bättre kommunikation och samarbete

Här hittar du kurser som lär dig videomötestjänster som Zoom och Microsoft Teams, verktyg för att kommunicera med kollegor och hur du skapar inkluderande samarbete på din arbetsplats.

Framtidens mötesform är här

Ett hybridmöte är ett mixat möte där vissa deltagare befinner sig på plats i mötesrummet och andra digitalt. Som mötesledare är det din uppgift att skapa en gemensam plattform där alla känner sig delaktiga och inspirerade.

Mötesexperten Fredrik Bauer lär dig enkla tips och metoder för att skapa engagerande och effektiva hybridmöten. Så att du blir trygg i rollen som mötesledare.

Bättre ljud, ljus och bild för videomötet

PopulärDu ska hålla ett distansmöte. Har du skapat de bästa förutsättningarna för att det ska bli lyckat vad det gäller hur du sitter, var du har datorn, kamera och mikrofonen?

Sanna Lund visar dig dina verktyg och lär dig använda dem på rätt sätt. Så att du kan skapa de bästa förutsättningarna för ditt nästa distansmöte.

Kommunicera och arbeta tillsammans

Behovet av att samtala med våra kollegor digitalt har kanske aldrig varit större. Ett program som Slack är guld värt för att kommunicera med ditt team och tillsammans driva projekt framåt.

Oskar Eklind lär dig att komma igång med kommunikationsverktyget Slack. När du sett kursen känner du dig hemma i Slack och kan använda programmets funktioner på ett bra sätt.

Skapa en inkluderande arbetsmiljö

Allt fler arbetsplatser har medarbetare med olika kulturella bakgrunder.

Religionsvetaren Robert Johansson ger dig verktyg för att skapa berikande kulturmöten istället för konflikter och kulturkrockar på den mångkulturella arbetsplatsen.

Populära kurser på Moderskeppet om digitala verktyg